Gå videre til innhold

Nyhetsarkiv

Fra venstre: Ida Silseth og Line Aver er begge fornøyd med restedisken i kantinen på Næringslivets Hus.

Restedisken redder møtemat fra å kastes i Næringslivets Hus

​På NHO Møtesenter er målet å redusere matsvinnet med 20% innen utløpet av 2019. Stort engasjement fra Eurest-ansatte rundt prosjektet, godt samarbeid med ansatte i bygget og enkle tiltak har allerede gitt resultater. Et av disse enkle tiltakene er restedisken – en kjøledisk donert av TINE som nå står i personalrestauranten. Over 90% av maten som settes ut der blir spist opp.

Samarbeid har gitt resultater på Næringslivets Hus. Nå arrangeres det ny KuttMatsvinn-uke. F. venstre: Anne Marie Schrøder i Matvett, Maria Dahlstrøm i NHO, Ida Silseth i Eurest og Anne-Grete Haugen i Matvett (Foto: Jan Atle Stang/NHO)

Alle ansatte aktiviseres for å få ned tallerkensvinnet i Næringslivets hus -Ny KuttMatsvinn-uke i uke 41

Som ledd i KuttMatsvinn2020-prosjektet samarbeider Eurest og Matvett om et "Beste praksis kantine"-prosjekt i Næringslivets hus. I den forbindelse blir det avholdt en stor KUTTMatsvinn-kampanje blant alle byggets ansatte i uke 41. -NHO er en viktig kunde for oss, og gjennom KuttMatsvinn2020 har vi bevist at vi sammen kan skape gode resultater, sier Ida Silseth fra Eurest.

F. v: Julie Aasheim, Mette Nygård Havre, Kristine Ullaland og og Maria Williams inspirerte på Stop Food Waste Day-frokostmøte på Media City Bergen

Inspirerende frokostmøte gav gode tips til matredding og avfallsreduksjon

Over 30 kvinner, 2 menn og en baby tok turen til Friends of Food på Media City Bergen onsdag 24.april for å la seg inspirere på Stop Food Waste Day-Frokostmøte til Compass Group og Entra. Mette Nygård Havre bak folkebevegelsen «Spis opp maten» og Kristine Ullaland fra Zero Waste Norge var æresgjester.

I likhet med bildene på Compass Group sin nettside er de fleste bildene i rapporten av Compass Groups egne ansatte. Her fra forsiden.

Compass Group Norge styrker fokus på bærekraft med egen bærekraftsrapport

- Vi har jobbet jevnt siden 2009 med å redusere vår miljøpåvirkning. Nå samler vi arbeidet vi har gjort i ett dokument og dette skjerper vårt fokus og vår innsats, sier Nina Fuglesang, Compass Groups kvalitets- og miljøansvarlig. Ta en titt på rapporten her og les mer om hvordan Compass Group jobber med bærekraft, hvilke mål vi har satt oss, hvordan det har gått frem til nå og veien videre.

Sammen mot matsvinn! F. v: Ida Silseth, Paul Trommer og Lise Pedersen i Eurest, Ole Erik Almlid i NHO og Anne-Grete Haugen og Anne Marie Schrøder i Matvett. (Foto: NHO)

Fokus på matsvinn i NHO-bygget ga resultater

Fokus på matsvinn i NHO-bygget ga resultater – Matsvinn fra møte- og konferansematen ble KUTTET med 47 % i kampanjeuken Som ledd i KuttMatsvinn2020-prosjektet samarbeider Eurest og Matvett om et "Beste praksis kantine"-prosjekt i Næringslivets hus, og har i den forbindelse gjennomført en KUTTMatsvinn-kampanje blant alle byggets ansatte med oppsiktsvekkende resultater.

Fra venstre: Paul, Lise, Ida og Øyvind jobber tett med Matvett og gårdeier NHO Eiendom for å redusere matsvinn, ikke bare i Eurests kantine, men i hele NHO-bygget.

Eurest, Matvett og NHO sammen mot matsvinn

I Eurests «beste praksis»-kantine i NHO-bygget på Majorstuen har matsvinn blitt en naturlig del av hverdagen. Eurests ansatte Paul, Lise, Ida og Øyvind jobber tett med Matvett og gårdeier NHO Eiendom for å redusere matsvinn, ikke bare i kantinen, men i hele bygget.

Fra venstre: Lene Skogheim, Cathrine Taulow og Anita Vollan er alle enige om at HMS handler like mye om å ta vare på hverandre, som på seg selv.

Cathrine er best på HMS 2018

- Jeg blir skikkelig lei meg når folk ikke bruker verneutstyr, og blir skadet, sier Cathrine Thaulow. Dama som har gått fra servitør til direktør i sine 30 år i arbeidslivet, har jobbet så mye for sikkerhet i alle ledd, at hun ble hedret med Compass Groups HMS-pris.
– Det var veldig hyggelig, sier Cathrine om den høythengende prisen som deles ut en gang i året.
Hele æren vil hun imidlertid i

Fra venstre: Liene Caune, Nina Fuglesang og Ninning Johansen er strålende fornøyd med svanemerkingen

Jubler for Svanemerking hos Eurest Services

- Utrolig positivt at vi har fått Svanemerket hele renholdstjenesten på Østlandet, sier Ninning Johansen. Hun er leder for renholdsteamet hos møte- og restauranthuset The Local på Fornebuporten. For henne betyr det mye at produktene er så trygge som mulig, både for gjestene og de ansatte.
– Vi har blant annet fått kluter som rengjør bedre med bare vann, enn gammeldagse kluter gjør med kjemikali

Compass Group åpner sin første svanemerkede måltidleveranse

Compass Group ved Eurest åpner nå sin første svanemerkede måltidleveranse. Leveransen gjelder to kantiner og en kaffebar hos Statkraft på Lilleaker i Oslo. Svanemerkingen er en del av Compass Groups satsing på en mer bærekraftig drift.

Eurests Kathinka Friis-Møller og Avantors Roy Frivoll er begge fornøyd med at Eurest skal stå for serveringstilbudet på Spikerverket

Eurest og Avantor utvider samarbeidet

Ærverdige Spikerverket gjenoppstår nå i Nydalsveien 18 – 24 som et moderne miljøbygg med 900 kontorplasser fordelt på 20’000 kvadratmeter. Byggherren Avantor har valgt Eurest AS som leverandør av serveringstilbudet.
Avtalen gjelder i første omgang PUUR-kantine, kaffebar og møtemat.
- Spikerverket er en knallsterk merkevare, og vi i Eurest gleder oss over å få være med på å gjøre opplevelsen

Med lidenskap for mat og service

Compass Group er verdens ledende leverandør av måltidskonsepter og Facility Management-tjenester, som for eksempel drift av resepsjoner, renhold, concierge- og vaktmestertjenester og andre nytenkende tilleggstjenester i kontorbygg. Vi er et globalt selskap med ca. 550 000 ansatte i ca. 35 land, og en omsetning på over 340 milliarder kroner. Compass Group Norge har om lag 2600 ansatte fordelt på ca. 480 lokasjoner, og omsetter for i overkant av 2,5 milliarder kroner.

Compass Group Norge

Drengsrudbekken 12
1383 Asker
Norge