Pressemelding -
Compass Group tar del i WWFs Plaststafett
Compass Group plukker opp stafettpinnen og er klar for sine etapper i kappløpet mot plasten i WWFs #Plaststafett. Innen 2020 skal all unødvendig plast bort. Sugerør, tannstikkere pakket i plast og plastbestikk går i første etappe.
-Det kommer stadig nye produkter og nye typer engangsemballasje, og vi jobber kontinuerlig for å finne de beste alternativene til ikke-fornybar plast, sier Nina Fuglesang, miljø- og kvalitetsansvarlig i Compass Group.
Compass Group har opprettet eget PlastKutt prosjekt
Selskapet har dedikert en egen prosjektgruppe i kampen mot plasten som har fått navnet PlastKutt. Gruppen skal sørge for at selskapet når følgende mål:
- Kutte bruken av unødvendig plast innen 2020
- Redusere forbruk av engangsartikler med 40% innen 2020
- Bidra til å bevisstgjøre gjester, ansatte og samarbeidspartnere om miljøbelastende plastforbruk.
Må reagere nå for å redde miljøet
15 tonn plast går i havet hvert minutt. Hvis ikke noe gjøres nå vil det innen 2050 være mer plast enn fisk i havet målt i vekt. Bedrifter og leverandører må gå sammen for å slå plasten.
-Våre leverandører og Gress-samarbeidspartnere har vært gode sparringspartnere i prosjektet. Aktiv dialog og samarbeid med leverandører og kunder om de beste løsningene er nøkkelen til suksess, sier Fuglesang.
Verdens Havdag 8.juni
Startskuddet for Plaststafetten går med en markering av Verdens Havdag lørdag 8.juni. Dagen vil bli markert på selskapets enheter fredag 7.juni og i selskapets sosiale medier med informasjon om plastforurensning og tips til hvordan man kan redusere plastforbruket.
-Det vil komme flere PlastKutt-kampanjer utover høsten og vi håper at vi etterhvert kan sende stafettpinnen videre og inspirere samarbeidspartnere til og også bli med på WWFs Plaststafett, avslutter Fuglesang.
Compass Group er i alle fall klare til å krysse mållinjen og utrope miljøet som den største vinneren.
Related links
Emner
Kategorier
Compass Group er en verdensledende leverandør av måltidsrelaterte tjenester og andre supporttjenester. Selskapet har virksomhet i mer enn 45 land og rundt 600 000 ansatte på verdensbasis. I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group Norge har om lag 2000 ansatte, 2 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.